Wednesday, September 5, 2007

Dia Datang Lagi...

Dia datang lagi..Menyingkap kembali lembaran-lembaran cinta kami, menjanjikan
nostalgia-nostalgia indah yang baru..

Perasaan saya bercampur-baur. Gembira, sedih, tertawa, rindu dan sebak datang
bertimpa-timpa, bertali arus.

Pertama kali saya menemuinya, tahun 2004. Saya masih ingat (tak mungkin saya lupa kenangan itu) tika itu saya baru mendirikan rumahtangga. Entahlah, patutkah perasaan
ini timbul? Bumi Assofirah menjadi tempat cinta pertama kami bersemi. Di bawah hujan renyai-renyai, kami bersua. Benarlah, cinta dan sayang itu mengatasi segalanya, titisan-
titisan hujan itu tidak mematahkan semangat saya, bahkan dia menyaksikan betapa
hujan renyai-renyai tu saya harungi, semata-mata untuk membuktikan cinta yang
terpateri..

Saban tahun berlalu selepas itu. Dan saban tahun juga saya memendam perasaan rindu
untuk bergelak ketawa dan menangis bersamanya. Dari masa ke semasa, kami
memasang hasrat dan mengikat janji setia untuk bertemu walau seketika. . Hujan,
kemarau, panas, sejuk, semuanya tidak menghalang kami berjumpa.
Tidak cukup di
tempat terbuka kami bersemuka di tempat tertutup. C
inta dan sayang kami makin jitu,
tidak mampu di tahan-tahan lagi...

Dan kali ini dia datang lagi. Menjenguk saya. Mengintai saya dari jauh. Melambai-
lambai saya .Tak mungkin seorang perindu seperti saya mengabaikan jelingan matanya.
Tidak mungkin saya mampu berpaling dari lambaiannya..

Namun, tidak seperti pertemuan-pertemuan sebelum ini, saya lebih sebak dan
bimbang untuk berjumpanya. Saya sebak kerana mengingatkan ini mungkin pertemuan
kami yang terakhir. Dan saya bimbang kalau-kalau kenangan indah yang tercipta akan
menyakitkan jiwa saya apabila kami berpisah..

Dia datang lagi. Ya, SHKU datang lagi...dan selepas ini? Hanya Allah yang
mentaqdirkan...

Nota Kaki:

1. SHKU ialah Sambutan Hari Keluarga Unit Mutazawwjin Iskandariah.
2. SHKU pertama kali diadakan pada tahun 2004 bertempat di padang Bu'uth Asofirah.
Keadaan pada hari itu hujan renyai-renyai.
3. SHKU mempunyai dua kategori acara, acara padang (terbuka) dan acara dewan (tertutup).
3. Esok hari akan berlansung SHKU kali ke-7. Saya yakin dan pasti semua ahli UMI akan sama-sama melibatkan diri untuk memeriahkannya.





0 comments: