Friday, September 21, 2007

Golongan Yang Tak Faham-Faham

Hari ini internet di rumah saya terputus. Terpaksalah saya ke cc. Sebaik 'online'kan
ym, saya menerima mesej offline ini:

jcuyzss (20/09/2007 06:54:13 ã): hai ada tadarus je jemput
jcuyzss (20/09/2007 06:54:29 ã): buat makan2 x jemput pulak
jcuyzss (20/09/2007 06:55:07 ã): ada klas2 pulak (mungkin dimaksudkan kelas dengan
pelajar tib)
jcuyzss (20/09/2007 06:57:46 ã): yelah sbb anta sorang je yg blaja agama kat sini yg
boleh tarbiah adik2 tu
jcuyzss (20/09/2007 06:57:58 ã): yg lain x blaja agama kot

Saya tak pasti siapa jcuyzss. Tiada dalam senarai kenalan ym saya. Dan saya juga tak tahu
apa tujuan mesej ini. Adakah kerana tidak puas hati? Dendam?

Saya tak mahu ulas panjang. Lagi diulas lagi sakit hati dibuatnya. Apatah lagi sekarang ni
bulan Ramadhan. Cuma saya minta kepada diri saya sendiri dan jcuyzss supaya
menghayati bulan Ramadhan yang tiba ini. Perbanyakkan amalan-amalan. Usahakanlah
membuang sifat-sifat mazmumah dari dalam hati. Moga-moga dengan itu, kita keluar dari madrasah Ramadhan ini sebagai pelajar yang cemerlang.

Sekarang bukan lagi masa untuk kita saling bercakaran, sekarang masanya untuk kita
membina kekuatan. Jangan disebabkan kita, Islam menjadi lemah.

Salam ramadhan buat jcuyzss.

3 comments:

Anonymous said...

mamat yg bg msg tu mmg mamat badol.. andaikata dia rasa tidak dijemput masa makan dan dijemput untuk tadarus.. sepatutnya dia rasa beruntung kerana org jemput hadiri rohani dari jasmani..
untuk pengetahuan mamat yg bg msg.. pehni jgn duk sembunyi belakang macam bapok ala pondan yg dah dibuang jantinanya.. meh sini duk depan.. ADA PAHAM!!!!!!!!!!!!!!

pelajar tibb said...

barangkali ustaz beliau kempunan nak makan nasi dulang dengan ayam masak merah dan acar. :P

CresceNet said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).