Monday, July 16, 2007

Dengan Nama Allah..


Bagi saya, menulis bukanlah perkara yang mudah. Di samping sukarnya memilih perkatan, mengaturnya dan menjadikan ia satu ayat yang berfaedah kepada pembaca, yang paling sukar apabila mengingatkan kita semua akan dipertanggungjawab atas apa yang kita tulis. Berbanding apa yang diucap, ia barangkali hanya diingat orang buat seketika, tetapi apa yg ditulis akan kekal buat masa yang lama, akan dibaca oleh generasi kemudian. Benarlah kata pujangga "Mata pena lebih tajam dari mata pedang".

Walaubagaimanapun, melihat sahabat-sahabat menceburi bidang blog ini, hati saya turut terdetik untuk menuruti jejak langkah mereka. Sebagaimana saya memilih prasa " Sekali Kaki Melangkah" sebagai title blog ini, demikianlah saya berharap semoga blog ini menjadi medan latihan buat saya dalam penulisan. Semoga usaha yang kecil ini memperolehi rahmat dan keredhaan Allah.

Allah menyukai amalan hambanya yang berterusan sekali pun sedikit!

Selamat membaca..Wasalam

Isnin 11.30 mlm
2 Rejab 1428
16 Julai 2007
Alexandaria, Egypt.

0 comments: