Sunday, July 29, 2007

Kisah Harta Berkat Dan Laknat

Saya tertarik dengan posting terbaru Us Zaharuddin dalam lamannnya zaharuddin.net. Jadi saya nak berkongsi dengan sahabat-sahabat semua. Moga dapat faedah darinya.

Kisah Harta Berkat & Laknat

Komentar Oleh

Zaharuddin Abd Rahman
Kisah ini saya petik dari kiriman ahli yahoogroup saya yang paling aktif, saya juga tidak pasti kebenaran kisah ini cuma atas rasa percaya dengan kisah yang diberikan oleh ahli yahoogroups saya dan juga inti ceritanya juga adalah baik dan amat boleh diterima. Saya memetik kisah ini dan memasukkannya ke web ini bagi menjadi tatapan dan difikirkan oleh semua pembaca. Isi kandungannya adalah bertepatan dengan pandangan Islam tentang barakah dalam harta.

Malah kisah yang diutarakan juga ada banyak persamaan dengan ramai orang yang saya kenali. Ada yang bergaji RM 30 sebulan tetapi masih cuba berhutang dengan saya. Hingga saya juga menjadi pelik sedangkan anaknya tidak ramai dan macam-macam lagi. Benar, kita tidak tahu untuk apakah keperluannya dan apakah masalahnya, tapi dengan gaji yang sebesar itu. Mungkin pengurusan kewangan peribadinya tidak cekap atau macam-macam lagi sebab, antara salah satunya adalah tiada keberkatan.


Baca seterusnya...

0 comments: